16 Şubat 2015 Pazartesi

Sayın Halkbank

Sayın Yetkili Maaş hesabımdan Ocak ayında 1,95 EFT ücreti kesildiğini gördüm. Daha önce kesilmiyordu, bir değişiklik mi oldu, yoksa yanlışlıkla mı kesildi. Yanlışlıkla kesildiyse hesabıma iade edimesini rica ederim.İnternet şubesinin açılışında kampanyalarınızdan haberdar olmak istemiyorum düğmesi neden yok. İlle de düşünüp daha sonra değerlendirmek zorunda mıyız?Daha önce şubede görevli kişiye de açıkça kredi vs  kampanyalarıyla ilgili mail göndermesini istemediğimi yazdım ama sistemden çıkartılamıyormuşum. Ben sizden beni bu tip kampanya haberlerinden çıkarmanızı, ancak aleyhime olacak yeni ücretlendirme (EFT den ücret almanız gibi)  durumlarından haberdar etmenizi rica ediyorum.Ayrıca 2 sene önce süresi dolan ATM kartımı da adresime göndermenizi rica ediyorum.Basmane Şubesinde bunu rica ettiğim görevli adresimi bilmediğinizi, şubeden almam gerektiğini söyledi.Kişisel bilgilerime bakınca adresimi bildiğinizi görüyorum.Ayrıca maaş hesabı olduğu için de işyerime gönderebilirsiniz.SaygılarımlaMahatma G.

9 Ocak 2015 Cuma

Sayın İzban




Sayın İzban yetkilisi
Web sitenizdeki 3 soruluk anketinizi yanıtlamak istedim ancak hizmet verdiğiniz kitleden gerçek geri bildirim alabileceğiniz tek soru olan neremi beğeniyorsunuz konulu 3. soruyu yanıtlayamıyorum.
Zira  hepsini seçmek istiyorum ama böyle bir şık yok. 
Acaba en çok neremi beğeniyorsunuz mu demek istediniz?

Sizi Dinliyoruz!
Yaşınız ?

Ulaşım Sıklığınız ?

İZBAN'ın Hangi Yönünü Beğeniyorsunuz ?


Ayrıca 40 yaşın üstünü tek grup yapmanız da hoş olmuş:
Ha 40, ha 80, yolun yarısını geçtikten sonra hepsi bir.

8 Ocak 2015 Perşembe

Sayın İşbankası



Sayın Yetkili,
İzmir şubenizde çalışan Şebnem Hanım yıllardır her türlü bankacılık işlemimde bana elinden geldiğince yardımcı olduğu gibi en başta güleryüzü olmak üzere becerikliliği, iş bitiriciliği ile maaş hesabım başka bankaya geçtiği halde bankanızdan ayrılmayışımın en önemli sebebidir.
İşini severek yaptığı çok açık olan bu personeliniz hakkında sizi bilgilendirmek istedim
Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim
Mahatma

Sayın Mahatma,
İzmir Şubemiz çalışanlarından Şebnem Hanım  hakkında 08.01.2015 tarihinde Genel Müdürlüğümüze aktardığınız olumlu görüşleriniz tarafımızdan memnuniyetle karşılanmıştır.

Kurulduğu günden bu yana en iyi hizmeti vermeyi temel amaç edinen Bankamız, bu noktaya müşterilerimizden aldığı destek ile gelmiştir. Siz değerli müşterilerimizden aldığımız bu güç bizleri daha iyiye daha mükemmele götürmek için her zaman yol gösterici olacaktır.

Bankamızla olan iyi ilişkilerinizin devamı temennisiyle, sağlıklı ve mutlu günler dileriz.



Saygılarımızla,

TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş.
YETENEK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Müşteri İlişkileri Grubu

27 Kasım 2014 Perşembe

Sayın TAV




(Konuk yazar Sabetay Sevi)


 İyi günler Rüyam Hanım,
Geçen hafta bir seyahatim dolayısıyla İzmir iç hatlar terminalini kullandım.
Terminalin içinde CAMİ simgesiyle MESCİT yönlendirmesi bulunan bir ok vardı, bu konuda bir sorum olduğundan fikirlerimi size ve cc'de TAV'da görevli arkadaşım Necdet Bey'e iletiyorum.

Dindar insanların ihtiyaçlarını karşılamak açısından bu havalimanı ibadethanesi konsepti dünyada henüz yeni sayılır, belki de 3-5 yıllık. Fakat bu ihtiyacı karşılamak isteyen dünyanın çeşitli yerlerindeki havalimanlarında bu odaya PRAYING/MEDITATION ROOM (yani dua etme odası) derler. Yönlendirme oku simgesinde de hem haç, hem yıldız hem de ay bulunur, yani 3 dini de bir arada simgeler. Odaya gittiğinizde okuyabileceğiniz bir sürü dini ve felsefi kitap vardır raflarda, incil, kuran ve tevrat hepsi bulunur. Duvardan duvara halı kaplı bu odada isteyen namazını kılar, isteyen meditasyon yapar, isteyen de incil/tevratını okur, içiçe hep beraber.

Bizim İzmir'deki havalimanı ibadethanesinin neden diğer dinleri kapsamadığını merak ediyorum, hele ki havalimanı gibi kozmopolit bir mekanda diğer dinlerin göz ardı edilmesine şaşırdım. Türkiye'de yaşayan ya da havalimanınızı kullanan Yahudiler, Hristiyanlar, Budistler için de ayrı ayrı odalar yapacak mısınız ?

Saygılarımla,
Sabet.

Sayın Sabet

Öncelikle TAV Adnan Menderes Havalimanı Terminal İşletmecisi olarak göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.

İç hat ve dış hat olmak üzere her iki terminalimizin projesi DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) tarafından onaylanan projeler olup, belirtmiş olduğunuz “Dua etme odası” her iki projede de ön görülmemiştir. Ancak  görüş ve eleştirilerinizi denetleme ve karar merci olarak havalimanı otorite kuruluşu DHMİ ile paylaşmanızı önermekteyiz.

İyi günler dileklerimizle saygılarımızı sunarız.



Projeyi babam mi yapti ??
Sabet. 

 

16 Kasım 2014 Pazar

Sayın TAV Izmir

İyi günler Rüyam Hanım,
Geçen hafta bir seyahatim dolayısıyla İzmir iç hatlar terminalini kullandım.
Terminalin içinde CAMİ simgesiyle MESCİT yönlendirmesi bulunan bir ok vardı, bu konuda bir sorumolduğundan fikirlerimi size ve cc'de TAV'da görevli arkadaşım N. Bey'e iletiyorum.

Dindar insanların ihtiyaçlarını karşılamak açısından bu havalimanı ibadethanesi konsepti dünyada henüz yeni sayılır, belki de 3-5 yıllık. Fakat bu ihtiyacı karşılamak isteyen dünyanın çeşitli yerlerindeki havalimanlarında bu odaya PRAYING/MEDITATION ROOM (yani dua etme odası) derler. Yönlendirme oku simgesinde de hem haç, hem yıldız hem de ay bulunur, yani 3 dini de bir arada simgeler. Odaya gittiğinizde okuyabileceğiniz bir sürü dini ve felsefi kitap vardır raflarda, incil, kuran ve tevrat hepsi bulunur. Duvardan duvara halı kaplı bu odada isteyen namazını kılar, isteyen meditasyon yapar, isteyen de incil/tevratını okur, içiçe hep beraber.

Bizim İzmir'deki havalimanı ibadethanesinin neden diğer dinleri kapsamadığını merak ediyorum, hele ki havalimanı gibi kozmopolit bir mekanda diğer dinlerin göz ardı edilmesine şaşırdım. Türkiye'de yaşayan ya da havalimanınızı kullanan Yahudiler, Hristiyanlar, Budistler için de ayrı ayrı odalar yapacak mısınız ?

Saygılarımla,
S.  Sevi

29 Ekim 2014 Çarşamba

Sayın İETT

29 Ekim 2014 günü saaat 15 sularında Kartal'dan bindiğimiz 34 FL 3579 plakalı E9 otobüsünün şöförü bizden bilet ücreti olarak 5 er lira aldı ve karşılığında ne bilet verdi ne akbil bastı.
Bizden sonra binen 4 yabancıdan da beşer lira aldı ve onlar için de akbil basmadı bilet vermedi.
Havaalanında inerken kendisine sebebini sorduğumda durağa gidince basacağını söyledi
Böyle bir uygulamanız varsa toplanan parayı nasıl takip ettiğinizi merak ediyorum
 

 










Kesinlikle otobüs şoförlerimizin parayla hiçbir teması yoktur.
Ellerini paraya sürmemeleri gerekir. Olaki parayla temas etti İstanbul kart basması lazım.
Bu şoförümüz 2 kusuru bir den işlemiş. Hem para almış hem İstanbul kart basmamış.
Kamera kayıtlarından tespiti mümkün. Gerekli cezalandırmanın yapılacağından emin olabilirsiniz.
Çevrenizdeki insanlarında gördükleri aksaklıkları Alo 153 ve mail yoluyla bizlere iletmesi konusunda yönlendirici olun lütfen.
Duyarlı bir vatandaşlık örneği sergilemenizden dolayı tekrar teşekkür ederim.

İyi günler diliyorum

  A.Yasir ŞAHİN

    Genel Müdür

1 Ekim 2014 Çarşamba

Sayın Yeni Rakı

Sayın Yetkili,

1 Ekim 2014 günü Aydın Kipa'dan aldığım 1 litrelik Yeni Rakı her zamankinden farklı ve acı bir tadda çıktı.
3 Ekim günü bu yakınmamı telefonla bildirdiğim şirketinizin yetkilisi şişenin üretim bilgilerini ve telefon numaramı alarak bir görevlinin gelip şişeyi alacağını söyledi, ancak aradan bir hafta geçtiği halde ne arayan ne soran oldu.
Neredeyse 30 euroya yakın pahalı bir viski fiyatı ödediğim rakı çalışma odamda duruyor, içemiyorum. 
(İçilecek gibi de değil.)

Rakı acı çıkınca haber veririm incelerler diye düşünmüştüm ama bu ilgisizlik beni şaşırttı. 
Gördüğüm kadarıyla halkla ilişkilere büyük önem veren şirketinizin bu tavrını anlamakta güçlük çekiyorum. 

Lütfen bozuk olan bu ürününüzle ile ilgili eyleme geçiniz.
MG



15 gün sonra
 
Sayın Yetkili,

Şikayetleri neden dikkate almıyorsunuz?
Az evvel görüştüğüm telefon hattındaki Tuba isimli hanım şikayetimin kaydedildiğini dikkate alınmasının 10 gün de, daha fazla da sürebileceğini söyledi. 
Bunu söylerken de bir call center için son derece kaba ve ilgisizdi.

Ben ürününüzü size, reklamlarınıza inanıp güvendiğim için aldım. 
Belki de sahte olan ürünü 15 gündür içmeden tutuyorum.  
Lütfen şikayetimle ilgileniniz.
MG

Sonuç:
2 mail ve 4 telefon konuşması sonucu rakı değiştirildi, özür dilenmedi
 

19 Eylül 2014 Cuma

Sayın TCDD

Alsancak garındaki tuvaletten bir lira ücret alınmakta ve karşılığında hiç bir belge verilmemektedir

29 Temmuz 2014 Salı

Sayın Netsel Marina

Sayın Yetkili,
Bahsi geçen tarihte marinanızdan kiraladığımız bir yelkenli ile seyahate çıkmış, aracımızı da  iki kapınızın arasındaki park cebine bırakmıştık. Döndüğümüzde aracımıza arkadan çarpıldığını ve büyük hasar oluştuğunu gördük. 

Muhtemelen otoparkın kapısındaki nöbetçi görevlinizin (Adı Burak olabilir) arkasında tekne adları yazan bir kağıt parçasına çarpıp kaçan aracın plakasını yazması sonucu çarpan aracı bulduk ve zararımızı tazmin ettirebildik.

Lütfen anılan saatteki görevli arkadaşımıza gösterdiği hassasiyetten dolayı teşekkürlerimizi iletiniz.

İyi çalışmalar, sağlıklı günler diliyorum
 
MG

17 Temmuz 2014 Perşembe

Sayın Tilos Tekne Barınağı

Your worker Panayotis is not giving ticket for marina and water fee unless its insisted.

28 Mayıs 2014 Çarşamba

Sayın NTV Radyo

Sayın Yetkili
Haber dinleyeceğim diye bu sabah radyonuzu saat 5 te açtım. AKP,CHP, MHP ve BDP grup toplantılarındaki rutin konuşmaları verdikten sonra haberler bitti dedi spiker.
Ben mesela duymayı beklediklerimden birini söyleyeyim: 
Dün Donetsk'te 100 kişi öldü, bugünkü durum ne?
Haberiniz yoksa BBC gibi kanalları takip ederek güncel haberler nelerdir; öğrenip bize aktarabilirsiniz.
 
Mahatma G.

25 Nisan 2014 Cuma

Sayın Pegasus

İnternet sitenizde İzmir'den olan direk uçuşları göreceği bir harita vs bulamadım
Eğer yoksa eklemenizi, varsa bulunacak yere koymanızı öneriyorum
MG

22 Mart 2014 Cumartesi

Sayın Blogger

Hi,
I have been receiving spam comments for a long time.
I mark them as spam and send to you all the time and nothing changes.
For example yesterday I received 8 spam comments, marked all as spam and sent feedback
Today I received 12.
Why can't you stop this. 
If you wont be able to stop it, why I am bothering myself to report it to you?

21 Ocak 2014 Salı

Sayın Google

Dear Gmail Team

I've read the FAQs and searched the help center. 

The most used word in Gmail is "posts" in English version. The exact translation of posts is "posta" in Turkish, which has a plural meaning. 
Although there is not such a word like "postalar" in Turkish, Turkish Gmail uses "postalar" instead of posts . 
Please replace all the "postalar" to "posta" 

You can search both words in this official Turkish dictionary

 Please consider using the correct words and grammar for your service 


 MG , MD

23 Aralık 2013 Pazartesi

Sayın Bayraklı Belediyesi

23/12/2013

Sayın Yetkili

Son mailimden sonra bir süre toplanan çöpler son bir haftadır yine toplanmıyor.  
Burası okulun hemen karşısı olduğundan her gün hızla kirlenmekte ve bir haftadır temizlenmediğinden şu anda adeta çöplük görünümündedir. Rica ederim bugün gelip bahsettiğim alanın halini gözlerinizle görün, neden bahsettiğimi anlayacaksınız.


25/10/2013
Bugün 1 ay geçti, hala çöpler HİÇ toplanmadı


24/09/2013
Sayın Halkla İlişkiler,
Gamze Eraslan' a iletmeniz ricasıyla:
Temizliğin bir kez ve şikayet üzerine değil her gün kendiliğinden yapılmasını rica ediyoruz . 
Bu maili gönderdiğiniz 17 Eylülden bugüne kadar geçen 10 gün içinde bahsi geçen parktaki çöpler hiç (sayıyla 0)  toplanmamıştır ve park çöp içindedir. 
Bu kadar park işçisi istihdam edip bu kadar çalışmamak ayıptır.
Bilgilerinize



17/09/2013

Sayın Gandhi

İletmiş olduğunuz isteğinize ilişkin yanıt ektedir,

Bilgilerinize.


Konuyla ilgili düzeltmeler yapılmıştır. 
Gamze Eraslan 
Park ve Bahçeler Md. Vk.
imza 



30/08/2013

Sayın Yetkili ,
 Mahallemizin göbeğindeki 30 metrekarelik bir yeşil alanın çöplerinin toplanması için size 30 defa mail yazmak zorunda kalmam sizce normal mi?  
Hemen sokağın karşısındaki alana bakan ve temizleyen 2-3 personelinizin  olmasına rağmen bu kişilerin  bu alanın çöplük haline gelmiş olduğunu sabah akşam görüp yerdekileri toplamaktan imtina etmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?  

5 Kasım 2013 Salı

Sayın İzmir Büyükşehir Belediyesi

Sayın Yetkili,

Daha önce Kordonun kaldırımları ile ilgili yazdığım sayısız şikayet ( Pasaportta kırılan kaldırımların yalapşap tamir edilmesi ve kafelerin bisiklet yoluna kadar kaldırımı işgal ederek yayalara geçecek yer bırakmaması ) hakkında ne bir şey yapıldı, ne tarafıma geri dönüldü. 
(Bisikletçilerin eylemleri sonrasında yarım metre geri çekilip şimdilerde yavaş yavaş eski pozisyonlarına dönen kafelerin durumunu saymıyorum) 
Bu nedenle uzun süredir size güvenimi kaybettiğimden yazmamıştım. 
Belki eski ilgisiz çalışanlar değişmiştir diye bir daha yazmaya karar verdim.

1.Salhane metro istasyonundaki yürüyen merdivenler büyük gürültü çıkartarak çalışmaktadır. Salı gecesi bunu ilettiğimiz güvenlik görevlisi bunun normal olduğunu sanmakta, merdivenlere hergün bakım yapıldığını ve istasyon müdürüne göre sorun olmadığını söylemektedir. 
Bu kadar gürültü çıkartan bir yürüyen merdiveni ben hayatımda görmedim. Bu şekilde çalışırsa içindeki rulman vs.nin dağılacağı açıktır. 
Bu merdivenin bakımının yapılmasını ve çalışanların kendilerine emanet edilen kent mallarına daha özenli bakmaları konusunda uyarılmalarını rica ediyorum


2.Sahil Bulvarının Karataş mevkiindeki sebillerden birisi iptal edilmiş olup, küçük çocuklar için alçak boydakinin musluğu açıldığı anda sprey şeklinde, açan kişiyi baştan aşağı ıslatmaktadır. 
Yine de sususzluğuma yenilip içmek istedim zira  2 km yarıçapta başka sebil yok. Spreyin gücü o kadar fazlaydı ki dudaklarımda oluşan acı ve uyuşukluk Alsancağa kadar geçmedi. 
Milyonlarca dolar bütçesi olan belediyemizin buraya uygun bir musluk alacak ve yaygın spor yapılan bu bölgeye daha fazla sebil yerleştireceğini umuyorum

Saygılarımla

Mahatma

 
CEVAP ÖZETİ Sayın Bay Mahatma;
18/07/2013 tarihli 353 takip nolu başvurunuz ile ilgili bilgiler aşağıdadır.


İletiniz ile ilgili olarak; İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarım Park ve Bahçeler Daire Başkanlığı’ndan alınan yanıt:"Söz konusu alandaki su sebillerinde gereken bakım ve onarım yapılmıştır." şeklindedir. Bilgilerinize saygılarımızla sunar, iyi günler dileriz.

İletiniz ile ilgili İZBAN A.Ş.'den alınan yanıt:" Tarafımıza iletmiş olduğunuz şikayetle ilgili olarak sizi bilgilendirmek isteriz ki ; Bu hafta yürüyen merdivenlerimizin belli istasyonlarda ses oluşturmasından dolayı teknik bakımı yapılmaktadır. Sorun en kısa sürede ortadan kalkıcaktır. Diğer yer alanşikayetleriniz izban dan bağımsız olduğu için gerekli kurumlara bildirmenizi rica ederiz. Teşekkür eder iyi günler dileriz." şeklindedir.

İletiniz ile ilgili olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı Zabıta Denetim Şube Müdürlüğü’nden alınan yanıt
" Zabıta Dairesi Başkanlığı Zabıta Denetim Şube Müdürlüğümüze bağlı ekiplerimizce söz konusu bölge devamlı olarak denetlenmekte olup 2013 yılı içerisinde, bisiklet ve yaya yolunu masa, sandalye, sehpa vb. malzeme koyarak işgal ettiği tespit edilen iş yerlerine 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu'nun 38/1. maddesi gereğince 267 (İki Yüz Altmış Yedi) adet; İ.B.B Yasakları Uygulama Yönetmeliği'ne aykırı hareket edenlere ise 1608 Sayılı Kanun'un 1. maddesi gereğince 83 (Seksen Üç) adet cezai işlem uygulanmıştır. Ekiplerimizce yapılan uyarılara ve uygulanan cezai işlemlere rağmen kaldırılmadığı tespit edilen işgal unsurlarına ise el konulmuştur.Konu ile ilgili denetimlerimiz devam etmektedir..”şeklindedir


İletiniz ile ilgili olarak; İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarım Park ve Bahçeler Daire Başkanlığı’ndan alınan yanıt:"Söz konusu alandaki su sebillerinde gereken bakım ve onarım yapılmıştır." şeklindedir. Bilgilerinize saygılarımızla sunar, iyi günler dileriz.

 

18 Eylül 2013 Çarşamba

Sayın Anadolu Efes Biracılık yöneticisi Mustafa İlgün

Mustafa Bey
Web sitenizde şikayetle ilgili bir link bulamadığımdan size yazıyorum.
Dün Tansaştan aldığım LBG19.03.14 0312 kodlu litrelik Marmara Gold birası eve varmadan tek başına içinde bulunduğu poşetin sürtünmesinden açıldı ve köpürdü. Aynı şişeyi içerken de garip bir ilaç tadı alarak (Gıda mühendisi eşim ile birlikte) birayı attık.
Daha sonra isteğimizle açtığımız aynı partiye ait bir başka birayı daha aynı koku yüzünden içemeden döktük
İlgilenmenizi rica ediyorum
 M.G.

9 Ağustos 2013 Cuma

Aziz Başkan Bayramımı kutlamış

Sayın isimsiz mail,
Giderek daha iyi anlıyoruz ki, artık şu iki şey yaşamımızın vazgeçilmezidir: Özgürlük ve adalet. Bu bayramda en büyük dileğim; kimsenin kimseye "öteki" diye bakmadığı, kimsenin özgürlüğüne müdahale edilmediği bir Türkiye'dir.
 
Her şeye rağmen sakın unutmayın! Hayat bir aynadır. Ona gülerseniz o da güler, somurtursanız o da somurtur. Mutlu bayramlar.
 
Aziz Kocaoğlu                      
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı     
 
 
 

26 Mart 2013 Salı

Sayın THY (Miles and Smiles)

Nihayet önerim gerçekleşti



  • Kampanyadan faydalanmak isteyen Tıp Doktorlarımız başvuru formlarını eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurarak diplomalarını ve/veya uzmanlık belgelerini (Tıp Doktoru olduklarını gösteren resmi belgelerini) ekleyip göndermeleri gerekmektedir.
  • Bilgi ve belgeler kontrol edilip onaylandıktan sonra yapılan ilk Türk Hava Yolları uçuş aktivitesinin gerçekleşmesiyle 5.000 bonus mil hesabına yansıtılacaktır.
  • 5.000 bonus mil bir kereye mahsus olarak verilecektir.
  • Rezervasyon ve check-in esnasında girilecek İsim-Soyisim Miles&Smiles üyeliğinizde yer alan İsim-Soyisim’ le birebir aynı olmalıdır.
  • Uçuş esnasında uçuş personeli tarafından tıbbi destek istenmesi durumunda Tıp Doktoru üyemizin yardımcı olması beklenmektedir.



  • Sayın THY

    Doktorları hafife alıyorsunuz gibi geldi bana
    5000 mil için kim duvardaki diplomasını çerçevesinden çıkartıp da size gönderir
    (Fotokopi demek istemişsiniz herhalde ama onun için de çerçeveden çıkartmak gerekiyor)

    MG

    20 Şubat 2013 Çarşamba

    Sayın Signal

    Sayın Yetkili
    Yaklaşık 1 ay önce aldığımSignal diş fırçamı kılları son bir haftadır fırçalama esnasında dökülmeye başladı. Fırçanın modelini bilmiyorum, üzerinde yazmıyor. Konkav sıralanmış kıllarıyla değişik bir model. Sitenizden de bulamadım zira sitedeki fırçaların resimleri birbirinden ayırt edilebilecek büyüklükte değil. Tek bulabildiğim sapın arkasında 2 196 yazıyor. Hersabah diş fırçalarken kıl tükürmek hiç hoş bir şey değil. Bu hatalı üretimin sebebinin araştırılmasını ve mağduriyetimin giderilmesini diliyorum.
     
    M .G.
     
    Sayın MG diş fırçasını size yeni bir fırça getiren kargoo elemanına tesli,m etmenizi rica ediyoruz
     
    Signal

    2 Temmuz 2012 Pazartesi

    Sayın İzmir Büyükşehir Belediyesi

    Sayın Yetkili, 
    İzmir Aliağa hattı açılalı sanırım 2 yıl, bu hattın üzerinden geçmek için  tasarlanan  Çınarlı üst geçidi yapılalı daha da fazla oldu. Bu süre içinde 4 kat merdivenle çıkılan bu üst geçide tırmanamayacak yaşlı ve özürlülerin kullanması için planlanmış olan kaliteli asansörler hiç çalışmadı. 
    Hiç çalışmadan camları kırıldı, tozlandı, eskidi.




     


    Bizden (ve sizden) alınan paralar sarfedilerek yapılan bu asansörlerin çalıştırılmamasının sebebini; sıfır asansörlerin kullanılmadan eskimesinin müsebbibini öğrenmek istiyorum.


    Ayrıca üst geçit yapıldı yapılalı üzeri hiç süpürge görmedi. Rüzgar sağolsun, sigara izmaritleri, kırık şişeler demiryoluna uçtu uçtu. 
    Uçamadı köşelerde birikiyor.







    29 Mayıs 2012 Salı

    Sayın Everest Yayınları

    Değerli Yetkili,
    Özcan Yurdalan'ın Namaste -Hindistan Yolculuğu adlı kitabını satın
    aldım,heyecanla okumaya başladım, ama dakika bir gol bir:
    İlk başlık kocaman 'şöför mahalli yazıları'. Hadi neyse dedim devam ettim, ikinci bölümün başında bu kez sıcak yatağın rahatı diyor yazar.
    Rahat sıfattır, bahsetmek istediği rahatlık! Hadi bunu da görmezden gelelim dedim,ama bisiklet yolculuklarını anlattığı bölüme gelince çileden çıktım:

     Yazar hiçbir yanlış anlamaya yer bırakmayacak şekilde
    defalarca bisikletin gidonuna didon diyor, hadi o desin;eğer varsa düzeltmeniniz,editörünüz ya da her kimse o da bunu atlıyor.(Didon argoda fransız anlamına gelmektedir). Benim bildiğim kadarıyla Everest Yayınları öncü bir kuruluş, cesur çıkışları var, sahibi şöyle böyle vs.

    Neden böyle oluyor?
    İşin kötü yanı kitap çok güzel, Özcan abi güzel bir abi, okumak için yanıp tutuşuyorum ama sinirden de okuyamıyorum. Böyle bir kitap yayınladığınıza göre  eleştirilerimi yersiz buluyor olabilirsiniz.
    'Amaan ,delinin zoruna bak,oku geç işte önemli olan içindeki'
    diyebilirsiniz.

    Size bunu basit bir örnekle anlatmaya çalışayım:
    Çok açım (kitabın içeriğine) ama önüme gelen çorbadan böcek çıkıyor, görmemezlikten geleyim diyorum, yine çıkıyor, yine çıkıyor.
    Ne yapmamı  tavsiye edersiniz?


    Mahatma

    Sayın İzmir Belediyesi

    30 mayıs 2012 sabahı saat 06 30 da alsancak yönüüne gitmekte olan 35 DA 7456 plakalı otobüsünüz Gümrüksüz saha  çıkışının önündeki, ışıklarda bekleyen arabaların arasıından buz gibi kırmızıda geçti.


    CEVAP ÖZETİ 

    Sayın Hemşehrimiz; İletiniz ile ilgili olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi Eshot Genel Müdürlüğü Ulaşım Daire Başkanlığı'ndan alınan yanıt:" İstek ve şikayetlerin ele alınması sürecinde objektif ve tarafsız şekilde değerlendirilerek nedenlerini ortadan kaldırmaya yönelik analiz yapılmakta olup, yolcu memnuniyetini artırmak açısından değerlendirilmektedir. Şikayetinizle ilgili yapılan inceleme sonucu, personelimizin ifadesi alınmış ve görüşülmek üzere disiplin kuruluna sevk edilmiştir. "şeklindedir. İyi günler dileklerimizle bilgilerinize sunulur. 

    Sayın Orda Kimse Var Mı?

    Sayın yetkili aşağıdaki maili size 2,5 ay önce gönderdim.
    Kaldırım hala aynı şekilde duruyor.
    Yeni kırılan yerleri de mevcut
    Bir yanıt da vermediniz.
    Orda kimse var mı?

    19 Mart 2012 Pazartesi

    Sayın İzmir Büyükşehir Belediyesi























    Siz İzmir'i güzelleştirmek uğruna her ay binlerce çiçek dikip, söküp, dikip, milyonlarca lira harcayan değerli belediye yetkilileri,
    Burası kentimizin tek tük güzel binalarından Borsa'nın karşısındaki kaldırım.
    Daha başka yerlerde de kırılıp, boru geçirip, yalapşap tamir edilmiş yerler var ama bu şahikası!
    İzmirin alameti farikası, Kordonun dalgalı kaldıımlarına yapılan bu muameleyi reva görüyor musunuz?
    Görüyorsanız başka bir şey söylemeyeceğim.

    10 Aralık 2011 Cumartesi

    Sayın Toyota Merkezi

    I'm impressed by your ads that Toyota brand stands for quality and
    durability.
    I bought a Corolla Verso last year..
    After one year the windshield wipers are not cleaning properly.
    I asked the local service 'Toyota Borovali' to change them.
    They accepted the misfunction but also said its not included in warranty
    as its exposed to to wind and sun.
    I told them this windshield is not designed to be used in the living room
    of my house. Instead, should be designed for outdoor use.
    Now; If you also say that your windshields have a one year lifetime and I
    should pay for it every year, including the first warrantied year, please
    don't make any quality and design based ads anymore.

    M. Gandhi




    Dear Mahatma Gandhi,


    Recently you contacted Toyota. Below is a summary of your contact message and our response.
    Thank you for allowing us to be of service to you.
    Subject
    quality and warranty


    We apologize for the issues you are experiencing with the windshield wipers on your Corolla Verso but Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc., a subsidiary of Toyota Motor Corporation in Japan is only able to handle inquiries for vehicles sold in the continental United States and manufactured to U.S. specifications.

    Please visit Toyota Turkey, http://www.toyota.com.tr/, for information on how to contact the Toyota distributor in your country. They are charged by Toyota Motor Corporation in Japan to address concerns with the vehicles sold and operated in their country.

    Jay Spencer
    Toyota Customer Experience





    Sayın Toyota Türkiye
    Toyota'nın kalite ve dayanıklılığını vurgulayarak yaptığı reklamlara inanarak
    bir Toyota Verso araba aldım.
    Henüz 1 yaşındaki aracımın silecekleri düzgün silmediği için yetkili
    servise başvurdum.
    Servis yetkilisi sileceklerin dış ortama maruz kaldığı için eskidiğini ve
    garanti kapsamında değiştirilmeyeceğini söyledi.
    Sayın Yetkili bu silecekler elbette oturma odasında kullanılmayacak,
    dışarda kullanılmak için üretiliyor.
    Eğer sileceği bir sarf malzemesi olarak görüyorsanız ve arabayı aldığım
    yıldan başlayarak her sene silecek değiştireceksem nerede kaldı Toyota'nın
    kalitesi.
    Nasıl olsa Toyota arızalanmaz diye alanı 1000 karakterle sınırlamış ve
    başka bir mail adresi de vermemişsiniz ama benim arabamda daha başka sorunlar da
    var bu nedenle bir form daha dolduracağım...


    Bir yaşındaki aracımla ilgili sorunların devamıdır:


    Ayrıca aracımın menzil (range) göstergesi ortalama tüketimden bağımsız
    olarak sürekli aynı kilometreyi gösteriyor.
    Yani depoyu doldurup ve değerleri sıfırladıktan sonra 100 kmdeki ortalama
    tüketim 6 lt de 20 lt de olsa hep 675 km gösteriyor.
    Bunun düzeltilmesi için 3 kez servise gittim. Servisteki iyi niyetli ama
    belli ki eğitimleri yetersiz personel en son şamandırayı söküp de yine
    düzeltemeyince düzeltilebileceğinden umudumu kestim, kaderime razı oldum.
    Benim arabam da menzili göstermeyiversin dedim ama içime de sinmiyor
    doğrusu yol bilgisayarım var ama fonksiyonu yok.
    Aracımın el frenindeki kaplama neredeyse tamamen silindi (araç henüz 20 bin
    kilometrede); bunu da gösterdiğim servis yetkilisi (elbetteki garanti
    kapsamında) yapılacak birşey olmadığını bildirdi.
    Acaba aracım sahte bir Toyota olabilir mi?








    Sayın Gandhi,
     
    Öncelikle başvurunuz için teşekkür ederiz.

    ... tarihinde tarafımıza ulaşan silecek ve range değeri ile ilgili başvurularınızda araç bilgileriniz olmadığı için için tarafınızdan araç bilgileriniz istenmiş ancak bunun sonarında ulaşan e-mail bulunmamaktadır.Başvurunuz ile ilgili araç bilgilerinizi (plaka no, şasi no) aşağıdaki mail mesajınızı da içerecek şekilde iletmeniz akabinde başvurunuz işleme alınarak tarafınıza mümkün olan en kısa sürede bilgi aktarılacaktır.
    Bilgilerinize sunar esenlikler dileriz.
    Saygılarımızla,
    Toyota Müşteri İlişkileri



    Sayın Yetkili
     
    Aşağıda size daha önce yazdığım mesajı ekledim. İşlerim nedeniyle size geri dönememiştim.
    Aracımın Plakası Mumbai 35, şasi numarası ... dir.
    .

    Bu yakınmamı yazdıktan sonra geçenlerde aracımı 30 bin bakımına götürdüm. Daha doğrusu ben bakımın 15 binde bir olacağını düşünüyordum ama her 10 binde birmiş.
    Niçin bakım aralıklarınız bu kadar sık ve bakımlarınız bu kadar pahalı?
    Dışarda Mobil'in 66 lira ya sattığı 5/30 yağı indirimli olarak 128 liraya satıyorsunuz.  Renault ve Ford aynı tip araçları 15 binde bir bakıma alıyor. Bu şirketlerin kullanıcıları 90 bin kilometreye kadar 6 kez bakım masrafı yaparken biz Toyota kullanıcıları 9 kez ücret ödüyor, 9 gün arabasız kalıyoruz.  Sadece yağ, yağ filtresi değişimi ve çekup için  indirimli olarak 276 lira para ödedim.
    Bakım sırasında servis yetkilileri tarafından aracın ön balatalarıyla birlikte disklerinin de değişmesi gerektiği söylendi. 
    Aracım şu anda 37 bin kilometrededir. Ortada fren balatalarının bitip de diske sürterek aşındırması gibi bir durum yoktur. Fren balatalarının aşınması elbette normaldir de 2 yaşında bir arabanın çelikten mamul  disklerinin bu kadar kısa zamanda aşınması ve balatalarla birlikte 800 liraya yakın masraf çıkarması bence normal değildir ve garanti kapsamında değerlendirilmelidir.
     
    Sayın Yetkili,
    Bir firma ancak ürettiği malın arkasında duruyorsa güven oluşturabilir. 
    Daha önce kullandığım Reault Scenic aracım 3,5 ve 4 yaşlarında ve 70 binin üzerinde kilometredeyken ateşleme ve şarj dinamosu arızaları çıkarttı. Ben bu aracın arıza yapmak için çok yeni olduğunu söyleyip itiraz  edince yetkili servis bu haklı şikayetimi ana firmaya bildirdi. Firma aracın garantisinin dolmuş olmasına karşın yakınmamı haklı bulup her iki arızada da tamir bedelinin 2/3 ünü karşıladı. Bu durumu Borovalı'daki servis yetkilisi hanıma anlatmaya çalıştığımda sözümü keserek nobran bir tavırla;
    "Bizi başka firmalar ilgilendirmez" dedi. 
    Gerçekten de başka firmaların müşterisine nasıl yaklaştığı, malının arkasında durup durmadığı sizi hiç ilgilendirmeyebilir ama seçme şansı olan bir tüketici olarak beni pekala ilgilendirir.
    Mutlu ve aracının kalitesine güvenen bir Toyota kullanıcısı olarak kalmam için sizden dileğim:
    1. Aracımın sileceklerini ve fren disklerini garanti kapsamında değiştirip, yol bilgisayarımın range değerini düzeltiniz. Düzeltemiyorsanız değiştiriniz.
    2. Periyodik bakım aralıklarını en az 15 bin kilometreye çıkartıp bakım maliyetlerini makul seviyeye çekiniz.
    Saygılarımla
    M. Gandhi

    6 Aralık 2011 Salı

    Sayın Braun ve Ayser Servisi

    Yeni aldığımız Braun 6550 serisi Mutfak robotunun motoru biraz zorlayınca ilk kullanışımızda yandı.
    Bugün gittiğim İzmir'deki Ayser Servis garanti belgesini inceledikten sonra diğer firmalar gibi kullanım hatası vs demeden sorgusuz sualsiz beş dakikada yenisini verdi.
    Kendilerine ve Braun firmasına teşekkür ediyorum

    Mahatma Gandhi

    16 Temmuz 2011 Cumartesi

    Sayın Gençlik ve Spor Müdürlüğü

    Sayın Yetkili,
    Oğlum C. Gandhi'yi kurumunuzun Alsancak yüzme havuzunda düzenlediği yüzme kurslarına kaydettirdim. Çocuk 3 haftadır kurslara devam etmesine, bizim maddi manevi fedakarlıklarımıza karşın hiç bir şey öğrenmedi.Başında giden annemin ve babamın ifadelerine göre diğer diğer özel kulüp antrenörleri bizzat havuza girip çocuklarla birebir ilgilenir,yüzme bilmeyenleri 1-2 saatte yüzdürürken, benim oğlum yüzme bildiği halde 6 derstir tahta ile bacak çırpma alıştırması yapmakta,öğretmenleri ise saldım çayıra mevlam kayıra usulü aralarında sohbet ederek eğitim vermektedirler.
    Bu hafta Salı ve Perşembe son iki dersini alacak olan oğluma birşeyler öğretilmesini diliyorum.
    Ayrıca İzmir Gençlik ve Spor müdürlüğünün internet sayfası Google tarafından zararlı yazılım yüklü olduğundan erişime kapatılmış durumdadır.
    Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dilerim.
    MG

    1 Haziran 2011 Çarşamba

    Sayın Bayraklı Belediyesi

    Sayın Belediye Yetkilisi

    Ben 10 yıldır bölgenizde oturan bir doktorum
    Bölgemizde şimdiye kadar hiç sivrisinek yokken geçen hafta havaların ısınmasıyla birlikte çıktı.
    Bu karşımızdaki inşaatlardan ya da sulamaya bağlı oluşan ufak su birikintilerinden kaynaklanıyor olabilir.
    Yapılan bilimsel çalışmalarda hayvanların ayak izlerinde biriken sularda dahi sivrisinek yumurtalarının üreyebildiği gösterilmiştir.
    Bugüne kadar sivrisinek görmemiş bu bölgenin tekrar bu zararlıdan arındırılması için yaz ilerlemeden önlem alınmasını, su birikintilerin kurutulmasını, çevredeki inşaatların (belediyenin inşaatı dahil) bu konuda uyarılmasını, ve kurutulamayan mevcut birikintilere ilaçlama yapılmasını rica ediyorum.
    Ayrıca sitenize iletişim e mail adresinizi daha bulunur şekilde ana sayfaya yerleştirmeniz verdiğiniz hizmetler konusunda geri dönüş almanızı kolaylaştıracaktır.
    Saygılarımla
    M Gandhi



    Sayın Mahatma Gandi,
    Mayıs.2011 tarihli mail ile yaptığınız İstek-Dilek ve Şikayetiniz , bilgilerinizin eksikliğinden dolayı kayda geçilememiştir. Lütfen bilgilerinizi tam olarak yazıp tekrar gönderiniz. İyi günler dileklerimizle bilgilerinize sunulur.
    Saygılarımızla.
    BAYRAKLI BELEDİYESİ
    BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ


    Sayın Bayraklı Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü ve CHP İzmir il başkanlığı

    Amacınız hizmet verdiğiniz halktan geri bildirim almak, sorun çözmek, hizmet etmek ise adım, soyadım, sorun, sorunun olası sebepleri gibi gerekli bilgileri verdim. Sivrisinekle mücadele sizin asli görevinizdir. Bu sorunu bildirirken kimlik numaram, annemin adı, babamın adı gibi mahrem bilgilerimi size veremem.
    Amacınız bizimle iletişmemek ise doğru yoldasınız, lütfen devam ediniz.
    Bizimle iletişim kurmak isteyen birileri bulunur herhalde.

    M.G.


    Sayın Yetkili,

    Yaz başında size bir mail atarak Kalküta bölgesinde 10 yıldır görülmeyen sivrisineğin bu sene çıktığını, sivrisinekle mücadele için havadan ilaçlamadan ziyade su birikintilerinin kurutulması gerektiğini yazmıştım.
    Siz de bana TC kimlik bilgilerimi vermediğim için şikayetimin dikkate alınmayacağını söylemiştiniz.
    Bunun üzerine ben size sorunu bildirdiğimi, hizmet etmek istiyorsanız edebileceğinizi yazınca aynı gün belediyenizin ilaçlama aracı gelerek apartmanımızın otoparkını ilaçlamış, ancak su birikintileri konusunda bir geri dönüş olmamıştı.
    Bu davranışınız karşısında sizinle iletişim kurararak sorun çözmenin oldukça güç olacağını anlayarak bizzat oy verdiğim Belediyenizden umudumu kesmiştim.
    Bugünlerde hastalarımdan sık sık duyduğum sivrisinek ve uçan hamamböceği yakınmaları üzerine size bir kez daha yazmaya karar verdim.
    Sivrisinek size küçük bir problem gibi görünüyor olabilir, ancak yeni doğmuş bebeği perçem perçem kabaran bir anne, gece kaşınmaktan uyuyamadığı için sabah yorgun ve sinirli olan bir baba için bu önemli bir problemdir ve halkın belediyenin çalışıp çalışmadığı konusundaki fikrinin oluşmasında kritik öneme haizdir.
    Bu bölgede oturan herkes 10 yıllardır olmayan sivrisineğin bu sene ortaya çıkmasından Belediyenin Bornova'dan Bayraklı'ya geçmemizi sorumlu tutuyor.
    'Dandik Belediye' tanımlamasını bizzat kültürlü hastalarımdan duydum.
    Bimiyorum bu sefer anlatabildim mi?

    Saygılarımla
    Hep sizin
    Mahatma

    21 Mayıs 2011 Cumartesi

    Sayın İzmir Büyükşehir Belediyesi

    1. Fuardaki kültür müdürlüğünün önündeki bitkiler mantar hastalığından kırılıyor. Bunu görecek, ilaçlayacak bir belediye görevlisi yok mudur?
    2.Parklardaki spor aletlerinin yanındaki tabelalarda kalp pili olanların kullanması sakıncalı olduğu yazıyor. Ben bir doktor olarak bunun nedenini anlayamıyorum. Bunun neden sakıncalı olduğu hakkında lütfen tarafıma bilgi verilmesi.
    M.G.

    CEVAP ÖZETİ

    SAYIN HEMŞEHRİMİZ İLETİNİZ İLE İLGİLİ OLARAK İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ TARIM PARK VE BAHÇELER DAİRESİ BAŞKANLIĞI'NDAN ALINAN YANIT;SÖZ KONUSU ALANDA BULUNAN BİTKİLERDE AŞIRI NEMDEN KAYNAKLANDIĞI GÖRÜLEN FUNGUS ETMENİNE KARŞI KÜLTÜREL MÜCADELE YAPILMAKTA OLUP; YOĞUN KULLANIM ALANINDA BULUNAN BU BİTKİLERE KİMYASAL İLAÇLAMA YAPILMASI SAĞLIK AÇISINDAN UYGUN OLMAMAKTADIR. AYRICA HAVALARIN ISINMASIYLA BİRLİKTE HASTALIĞIN ETKİLERİ ORTADAN KALKMAKTADIR. ALANDA BULUNAN KONDÜSYON GRUPLARINDAKİ UYARI LEVHALARI YÜKLENİCİ FİRMA TARAFINCA EGE VE CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ SPOR AKADEMİSİNDE GÖREVLİ ÖĞRETİM ÜYELERİNDEN GÖRÜŞ ALINARAK HAZIRLATILMIŞTIR.DENİLMEKTEDİRİYİ GÜNLER DİLEKLERİMİZLE

    Bu e-posta bilgilendirme amaçlı otomatik olarak gönderilmektedir. Lütfen bu mesaja yanıt vermeyiniz. Hemşehri İletişim Merkezi ile ilgili taleplerinizi 445 66 55 numaralı hattı arayarak ya da him@izmir.bel.tr adresine e-posta göndererek bildirebilirsiniz. noreply@izmir.bel.tr adresine ileteceğiniz e-postalar tarafımıza ulaşmayacağından bu mesajı yanıtlamamanızı rica ederiz.

    İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
    HEMŞEHRİ İLETİŞİM MERKEZİ

    16 Ekim 2010 Cumartesi

    Sayın Amerikan Kolleji yetkilileri

    Hi,
    I am a medical doctor working in Izmir, and enthusiastic about history.
    Recently
    while making an interview with my former boss in primary school, i
    found out that he studied in your school for one year in 1922, nearly 90
    years ago!
    I thought, maybe it would be interesting to meet him with the students, in the same enviroment after 90 years. Although being 97, he is very good in menthal and physical abilities.I haven't asked nor mentioned him, but I'm sure that he won't refuse a polite invitation by your community.
    He is living in Daruşşafaka Residance in Özbek, Urla ( 0232 754 73 80.)

    His name is Turhan Ergök.
    Here you can see him talkin about ACI days:

    http://www.youtube.com/watch?v=wqAYzg5_z04

    Best wishes

    1 Haziran 2010 Salı

    Sayık Akyaka Belediyesi

    Sayın Yetkili
    Beldenizde geçen hafta tatil yaptım.
    Akyaka Plajında tuvalet bekçiliği yapan Birol isimli personeliniz tuvalet ücreti karşılığındas fiş vermemekte, isteyince de kabadayı tavırlar sergilemektedir.
    Değerlendirmeniz ricasıyla.
    Mahatma

    11 Mart 2010 Perşembe

    sayın blog ödülleri 2010

    Yarışmanıza katılma formu hk.

    1. Cep telefonum yok, başkasınınkini kullanmak zorunda kaldım.
    Cep telefonu kullanmayan biri blogger olamaz mı?
    2. Veterinerler, hemşireler, tıbbi mümeesiller biyologlar blog yazarı olabilirken doktorlar olamaz mı?
    3.Mikrobloglardan hiçbirini hiçbir zaman kullanmıyorum, ama birini işaretlemeden geçemiyorum.
    anket dediğin, eğer gerçek bir sonuç istiyorsan gönüllü olur.
    zorla yaptırılan anketin sonucuna inanılamaz.

    Saygılarımla
    M Gandhi, MD

    9 Mart 2010 Salı

    Sayın Şenay Düdek

    (Konuk yazar Bay Winston)

    Şenay Hanım,

    Hürriyet gazetesini çocukluğumdan beri okurum. Siyasi eğilimlerine her zaman katılmamış olsam da tartışmasız Türkiye'nin en büyük gazetesi ve aynı zamanda önemli kamu oyu oluşturucularından biridir Hürriyet.

    Yine en başından beri Ege ilavesini de yaşadığım kentin bir yerel gazetesi gibi görür ve okurum. Bu ilavede yazmaya başladığınızdan beri sizin de yazılarınızı izliyorum. Ancak, yazılarınızda bir konuda büyük hayal kırıklığına uğruyorum, ve sonuda bunu dile getirmeden edemeyeceğimi anladım.

    Şenay Hanım, sık sık yılların gazetecisi olmakla övünen siz daha iyi bilmelisiniz ki, hayatını yazı yazarak kazanan birinin dile saygı duyması ve iyi kullanması gerekir. Gerek üslubunda, gerekse dil bilgisi ve yazım kuralları konusunda hata yapmaması gerekir. İstemeden yaptığı hataları yazı baskıya gitmeden düzeltmek için çaba göstermesi gerekir. Ayrıca özellikle Hürriyet gibi bir gazetede yazı işlerinin ve yayın yönetmenlerinin de basılacak yazıların tamamının hatasız olduğundan emin olması gerekir.

    Ancak sizin yazılarınızın hemen hemen tamamında ciddi yazım ve dilbilgisi hataları görüyor ve buna çok üzülüyorum. Bu durumu size ve gazetenize yakıştıramıyor ve sizin adınıza hicap duyuyorum.

    Bu hataların yoğun olduğu alanlar dahi anlamındaki -de ile ismin de hali olan -de kullanımı (örnek "adı ben de saklı"), yine -ki bağlacı ile -ki ekinin karıştırılması (örnek: "benim ki" , "taki"), sessiz uyumu (örnek: "alsancak'da"), öznesiz, cumle özelliği taşımayan cümleler (örnek: "Tam 30 yıldır ne engerek yılanlar gördüm. Sokmak için tıslayan."), yanlış fiil kullanımları (örnek: "Onun en büyük hatası şöhreti taşıyamadı.", başı sonu birbirini tutmayan cümleler (örnek: "Kısacası acilen, bu araçların kaldırılıp, trafiğin akışı sağlanmalı." veya "Konak Belediyesi bir an önce görevini yapması gerekir.") olarak özetlenebilir.

    Size önerim bu konuda kendinizi geliştirmek için mevcut olan bir çok kaynaktan birinden faydalanmanızdır. Örneğin Türk Dil Kurumu'na başvurabilir, ilköğretim okullarının Türkçe kitaplarından yararlanabilir, ya da gazetenizde yazı işleri bölümünde çalışan kişilerden yardım alabilirsiniz. Öğrenmenin yaşı yoktur.

    Yok, benim öğrenmem için çok geç diyorsanız , en azından yazılarınız yayınlanmadan önce bir editöre gösterebilirsiniz. Bu şekilde yazılarınızda sıkça yer alan ve Hürriyet gibi bir gazetede görülmesi bence ayıp olan yazım ve dil bilgisi hataları düzeltilmiş olur.

    Yazdıklarımın sizi kırmadığını umarım. Yıllardır satın aldığım gazetede yayınlanan yazıların kalitesi konusunda söz hakkım olduğunu düşündüğüm için bu satırları yazmak gereğini duydum.

    Size ve tüm Hürriyet İzmir kadrosuna başarılar dilerim.

    W. Churchill

    Sayın Churchill! Sizin asla samimi olduğunuza inanmıyorum. Yazılarımla sanırım bir yakınınızın canını yaktım. Tam 30 yıldır ödül almış bir gazeteci olarak fikirlerinizi önemsemedim. Ayrıca İzmir’e fazla bir yazar olduğuma inanıyorum. Sakın üzülmeyin, Hayatta üzülecek başka sorunlar var. Üniversitelerde konferanslar veren biri olarak yeni gelişen dil bilgisi kitaplarından biraz yararlanmanızı ben size öneriyorum. Bu arada sakın yanlış anlamayan ben her türlü eleştiriye açık biriyim. Belli ki yazılarımı kusur aramak için özellikle okuyorsunuz. Bence gazeteyi çok ama çok dikkatli okuyun. Birinci sayfa haberleri dahil olmak üzere. Amacınız beni kırmak ise başarılı olamazsınız. Çünkü kendine çok güvenen biriyim ne yazık ki. Bu güne değin Türk basınında üst düzeyde çok insan yetiştirdim, gururluyum. Her şeye rağmen sevgiyle kalın, kendinize çok iyi bakın. Yine de teşekkürler!
    Şenay Dudek



    Sayın Düdek,

    Sizin yazılarınızla canı yanabilecek kişiler arasında benim yakınlarımdan kimse yer almaz, zira ben çok daha mütevazi çevrelerde rahat eden biriyim. Ayrıca yazılarınızın içeriğinde ve parmak bastığınız konularda bu güne dek eleştirdiğim hiç bir husus yok. Tam tersine bir çoğuna ben de imzamı atarım.

    Sizinle her hangi bir tanışıklığım ya da sizi kırmayı amaçlayacak bir sebebim de yok. Bu yüzden samimiyetime inanabilirsiniz. Ama eleştiriye açık olduğunuzu kendi vicdanınızda sorgulayın bence, zira yazdıklarınız aksini gösteriyor.

    Ben bir çok kişiye benzer mektuplar yazdım. Bunu kimseye kişisel garezimden ya da egomu tatmin için değil, bilinçli ve sorumlu bir vatandaş ve tüketici olmanın yaşamın her alanında sesini yükseltebilmekten geçtiğini bildiğimden yaptım.

    Ben ne sizin bir magazin gazetecisi olarak kariyerinizin parlaklığını sorguladım, ne de yazılarınızda kusur bulmaktan haz duydum. Tam tersine üzüldüm. Yazılarınızdaki basit hataları gazeteyi benim gibi dikkatli okuyan başkaları da görüyordur mutlaka ve bu da sizin kariyerinizle bağdaşmayan bir tablo çiziyor. Üstelik bu düzeltilmesi zor olmayan bir durum. Ben sadece bunu vurgulamak istedim. Tevazuyla dengelenmemiş bir özgüven bazen böyle sonuçlar doğurabilir zannımca.

    Sanırım sizi kırdım, amacım bu olmasa da. Lütfen özürlerimi kabul edin. Kariyerinizin daha da parlayarak devam etmesini içtenlikle dilerim.

    En Samimi Saygılarımla

    W.Churchill