29 Kasım 2008 Cumartesi

sayın Darüşşafaka

Değerli Darüşşafaka Yetkilileri,

Ben İzmir'de çalışan bir doktorum.

Geçtiğimiz günlerde önce Urla'daki rezidansınızda kalan, çocukluğumda
yanında marangoz çıraklığı yaptığım eski ustamı; 95 yaşındaki Turhan
Amca'yı ziyaret ettim, daha sonra da gördüklerimden etkilenerek,
hayatta kimsesi kalmamış, ancak çok canlı, neşeli, ve bakımlı; gemi
barmenliğinden emekli, 84 yaşındaki bir hastama, kurumunuzun broşürünü
vererek ve ısrar ederek görüşmeye yolladım.

Hastam hayal kırıklığına uğramış olarak döndü, zira belki de bir kaç
yıl kalacağı bir oda karşılığında kendisinden tüm mal varlığı olan
yaklaşık 150 bin lira değerindeki evinin yanı sıra tüm emekli maaşı da
istenmişti. Kendisinin böyle bir anlaşmayı ağır bulduğunu, eline
harçlık para bile kalmadığını söyleyerek kurumunuzda kalmaktan
vazgeçti.

Urla'daki tesisinizi gezdim. Gerçekten büyük masraf edilmiş, kaliteli
malzeme kullanılmış, güzel ayrıntılar düşünülmüş, ancak bir eksiklik
var: Kalan yok!

Yeni açılan bir tesiste ilk kalacak olanlara belli kolaylıklar
gösterilmesi doğaldır, çünkü bu kişiler İzmir'de tecrübe edilmemiş bir
sistemi denemek için tüm malvarlıklarını riske atıyorlar. Kurumun
elektrik,ısıtma gibi işletme gideleri sabitken ve kalan 10- 15
kişinin bağışları bunu karşılamazken, burada kalmaya niyetlenen
kişilerin aşırı kuralcılıkla küstürülmesinin hem cemiyetiniz adına,
hem kurumunuzda kalmak isteyen yaşlılar adına büyük bir kayıp olduğunu
düşündüğümden size bu mektubu yazıyorum.

Kanımca kapasitenin hiç olmazsa yarısı dolana kadar gelenlerin maddi
açıdan fazla zorlanmadan kabulü işletmenin başarısını arttıracaktır.
Zira bu sayede hem kurumun tanıtımı yapılacak, hem de burası yaşanan
bir yer haline gelince, içeride insan sesleri olunca ilk görende
maroken koltuklu bomboş salonların yarattığı hayal kırıklığı
yaşanmayacaktır.

Benim de burada kalma niyetim olsa, şehirden oldukça uzak, ulaşım
imkanları çok sınırlı (Turhan Amca'nın söylediğine göre merkeze gitmek
için epeyce yürümek ve üç vasıta değiştirmek gerekiyormuş. Yaşlılar
özellikle yürüme konusunda çok zorlandıklarından şehir merkezine hiç
olmazsa haftada bir-iki gün düzenli servis koyulması yönünde bir
talepleri olmuş, ama henüz sonuç alamamışlar), ve ahbaplık edecek
kimse bulunmayan böyle bir yerde kalmak istemezdim.

Umarım işinize karışıldığını düşünmezsiniz, ve bu güzel kurumu
yarattığınız gibi işe yarar hale getirmek için gerekli adımları
atarsınız.

Çalışmalarınızda başarılar dilerim

gandhi

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Darüşşafaka'ya olan inancım ve tüm sempatim kaybolmuştur. Ben ve etrafım daha sorgular olacağız bu kuruma karşı. Teşekkürler bilgilendirme için.

Murat

PS: Turhan amcamızın Halil Rıfat Paşa etrafında oturmuşluğu yoktur değil mi?